خرید پیچ آلن

442
پیچ-آلن

خرید پیچ آلن

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

کارخانه تولید پیچ 369، با بیش از ده سال سابقه در زمینه تولید پیچ، با افتخار اعلام می‌کند که دقت و کیفیت بالایی در تولید پیچ داشته، به خصوص در زمینه تولید پیچ آلن، به عنوان پیشتاز بازار شناخته می‌شویم.

اگر شما به دنبال خرید پیچ آلن با کیفیت بالا هستید، ما راهنمایی می‌کنیم که از خرید پیچ آلن از ما، به عنوان تولید کننده‌ی مستقیم، استفاده کنید. با خرید پیچ آلن از ما، شما به دنبال حصول بهترین کیفیت با قیمت مناسب هستید.

ما در تولید پیچ آلن دقت زیادی داریم و تمامی پیچ‌های تولید شده توسط ما قبل از ارسال به مشتریان، تحت آزمون‌های کنترل کیفیتی جامع قرار می‌گیرند. این مراحل شامل آزمون تنش، آزمون ضربه، آزمون لوله خوردگی و آزمون سختی‌سنجی است.

در نهایت، از خرید پیچ آلن از ما به عنوان تولید کننده‌ی مستقیم، شما می‌توانید بهترین کیفیت را با قیمت مناسب تجربه کنید. برای سفارش پیچ آلن، می‌توانید با ما تماس بگیرید و ما به شما خدمات بهترین را ارائه خواهیم داد.

قیمت گذاری پیچ آلن به  چندین فاکتور مرتبط با آن بستگی دارد. به عنوان مثال، میزان تولید، مواد اولیه، هزینه تولید، میزان تقاضا، نوع محصول و سطح رقابتی فروشندگان، تاثیر مهمی در قیمت گذاری دارند. در زیر به برخی از این فاکتورها اشاره می کنیم:

1- مواد اولیه: قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید پیچ آلن می تواند بسیار مهم باشد. به عنوان مثال، اگر قیمت فولاد افزایش یابد، قیمت پیچ آلن نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت.

2- هزینه تولید: هزینه تولید پیچ آلن شامل هزینه هایی مانند کارگری، برق، اجاره و… است. افزایش هر یک از این هزینه ها می تواند باعث افزایش قیمت پیچ آلن شود.

3- تقاضا: تقاضا برای پیچ آلن نیز بر روی قیمت آن تاثیر دارد. اگر تقاضا بیشتر شود، قیمت پیچ آلن احتمالاً افزایش خواهد یافت و برعکس.

4- نوع محصول: نوع محصول و کاربرد آن نیز بر روی قیمت آن تاثیر دارد. به عنوان مثال، پیچ آلن هایی که برای کاربردهای خاصی مانند موتورسیکلت، خودرو، هواپیما و … استفاده می شوند، قیمت بیشتری نسبت به پیچ آلن های عمومی دارند.

5- سطح رقابتی فروشندگان: سطح رقابتی فروشندگان نیز می تواند بر روی قیمت پیچ آلن تاثیر داشته باشد. در بازارهایی که رقابت بیشتر است، فروشندگان ممکن است برای
گرد آوری توسط: گروه تولیدی پیچ

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

خرید پیچ آلن ؟ ابتدا درباره پیچ آلن بدانیم

خرید پیچ آلن

پیچ های آلن همگی یک وجه مشترک مهم دارند و آن وجود یک سوراخ شش ضلعی در سرشان است که چرخاندن این پیچ ها را با استفاده از کلید یا آچار آلن آسان می کند. این ویژگی امکان تعمیر آنها را در فضاهای کوچک یا نامناسب فراهم می کند. Pitch Allen با نام Pitch Sarsukt نیز شناخته می شود. با توجه به این طراحی خاص و منحصر به فرد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
پیچ های آلن معمولا در دسته پیچ های شش گوش قرار می گیرند. اما این پیچ سر بزرگتری نسبت به پیچ های شش گوش دارد. بزرگترین مزیت آن امنیت بالای ایجاد شده در اتصالات، قیمت مناسب آنهاست.

هدف از طراحی پیچ آلن استفاده از آن در مکان هایی است که سفت هستند و دسترسی مناسبی ندارند. در این شرایط استفاده از این نوع پیچ به باز و بسته شدن پیچ کمک می کند. در واقع نمی توان در این مکان ها از آچار و پیچ گوشتی استفاده کرد. بنابراین معمولا از پیچ آلن در دستگاه هایی که پیچیدگی بالا و تعداد قطعات زیاد دارند استفاده می شود. این جزئیات زیاد و فشردگی اجزای این ماشین ها، طراح را مجبور می کند تا برای دستیابی به عملکرد مناسب، از پیچ های آلن در برخی از قسمت های دستگاه استفاده کند.

 
 

ممکن است انواع مختلفی از پیچ های شش گوش در خودروها یافت شود، اما استفاده از پیچ های آلن روز به روز در حال افزایش است. با اشغال فضای کمی توسط این پیچ پرکاربرد، مزیت پیچ های آلن نسبت به پیچ های شش ضلعی این است که انتخاب را در اولویت قرار می دهد و این به دلیل شکل خاص سر پیچ های آلن است، زیرا پیچ های آلن در کناره قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه:
پیچ آلن چیست ؟

پیچ های آلن معمولاً از فولاد آلیاژی قوی تری نسبت به پیچ های شش گوش ساخته می شوند، اما این نوع ساخت به درجه پیچ و سازنده آن بستگی دارد.

خرید پیچ آلن

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

تاریخچه پیچ های آلن

پیچ آلن توسط شرکت Bauer Sherte در آلمان در سال 1936 تولید شد که مشابه پیچ اول بود و در انگلیسی به آن پیچ آلن می گفتند. تا سال 1960 هیچ نظم و رابطه ای از مشخصات مختلف پیچ آلن مانند قطر میله وجود نداشت. یا قطر سر پیچ وجود نداشت ولی از سال 1960 طبق روابطی که سازمان استاندارد تعیین می کرد پیچ های آلن با هماهنگی بین اجزای آنها تولید شد که به آنها عوارض آلن سری 1960 می گویند. بعد از تولید سری جدید پیچ های آلن. ، طراحی و تولید انواع قدیمی آنها یعنی پیچ های سال 1936 بسیار کاهش یافت و در تعداد محدود تولید شد.

در جهان تاکنون چندین نوع پیچ آلن ساخته شده است. برخی از انواع رایج پیچ آلن عبارتند از:

1. پیچ آلن استاندارد (Hex key): این نوع پیچ آلن دارای شش گوش است و برای استفاده در انواع پیچ و مهره ها با سر شش گوش استفاده می شود.

2. پیچ آلن تورکس (Torx): این نوع پیچ آلن دارای شش گوش با شکل ستاره است و برای استفاده در پیچ و مهره های تورکس استفاده می شود.

3. پیچ آلن پنچ گوش (Pentalobe): این نوع پیچ آلن دارای پنج گوش با شکل ستاره است و برای استفاده در برخی از دستگاه های الکترونیکی مانند آیفون و مک بوک استفاده می شود.

4. پیچ آلن تورکس امن (Security Torx): این نوع پیچ آلن دارای شش گوش با شکل ستاره است و برای استفاده در محصولاتی که نیاز به امنیت بیشتری دارند مانند تجهیزات الکترونیکی و ابزارهای صنعتی استفاده می شود.

5. پیچ آلن تورکس تمام شده (Tamper-resistant Torx): این نوع پیچ آلن دارای شش گوش با شکل ستاره است و برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به برخی از محصولات استفاده می شود.

این تنها چند نوع از پیچ آلن های موجود در جهان هستند و هنوز نوع های دیگری نیز وجود دارند.جهت خرید پیچ آلن در تماس باشید.

انواع پیچ آلن

پیچ آلن در واقع یک نوع مدرن شده از پیچ شش گوش است. یعنی در واقع پیچ های آلن برای ثابت کردن پیچ شش ضلعی در ابتدا و در زمان استاندارد تولید پیچ آلن تغییر یافته است به طوری که اکنون با استاندارد کامل تولید می شود. . پیچ های آلن بر اساس استاندارد DIN912 تولید می شوند که نوع سر پیچ، بدنه از پایه پیچ تا سر پیچ و نوع، طول گام و عمق را توضیح می دهد.

پیچ آلن به صورت استاندارد فقط در دو کلاس 8.8 و 12.9 معرفی می شود که هر دو باید نیم دنده باشند.

خرید پیچ آلن

اما استفاده روزافزون در خرید پیچ آلن باعث تولید آن به صورت فول دنده و در گریدهای مختلف آهن 5.6 و فویل 10.9 شده است. گروه صنعتی پیچ 369 تولید کننده و وارد کننده انواع پیچ آلن نیم و فول دنده در تمامی کلاس ها و از برندهای معتبر کره ای، تایوانی و چینی می باشد. مزیت اصلی استفاده از پیچ آلن ایجاد ترکیبی با کمترین پیچ است.

بنابراین با استفاده از پیچ و مهره، با ایجاد سوراخ های کمتر در قطعه کار، نقاط تنشی که نقاط اصلی را می شکند کاهش می یابد و با استفاده از وزن کمتر، کل قاب نیز کوچکتر می شود.

خرید پیچ آلن

جهت خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369 در تماس باشید

استاندارد در  خرید پیچ آلن

پیچ آلن یکی از ابزارهای حرفه‌ای بسیار مورد استفاده در دنیای صنعت و ساختمان است. این ابزار با یک شافت مربعی و یک سر خمیده در قسمت بالایی ساخته شده است و برای گرفتن پیچ‌هایی با شش ضلعی استفاده می‌شود. خرید پیچ آلن در فروشگاه‌های ابزارآلات به راحتی امکان‌پذیر است.

برای خرید پیچ آلن باید به ابتدا ابعاد پیچ مورد نظر را بدانید تا بتوانید پیچ آلن مورد نیاز خود را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین نیز استفاده کنید. در این صورت بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با امتیاز بالا استفاده کنید تا از کیفیت بالای محصولات خریداری شده اطمینان حاصل کنید.

در انتخاب پیچ آلن باید به جنس ساخت آن نیز توجه کنید. پیچ‌هایی که از فولاد ضد زنگ تهیه شده‌اند مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارند و می‌توانند در شرایط آب و هوایی سخت و شرایط صنعتی سخت تر بهتر عمل کنند.

در نهایت، قبل از خرید پیچ آلن مطمئن شوید که برای کاربرد خود دقیقاً چه نوع پیچ آلنی نیاز دارید تا از خرید اشتباه جلوگیری کنید.

این پیچ ها بر اساس کاربردشان از استانداردهای متفاوتی بهره می برند. استانداردهای اصلی این پیچ شامل موارد زیر است:

مهره نوک تیز: استاندارد Din914 یا ISO4027
مهره: استاندارد Din916 یا ISO4026
رشته اصلی: استاندارد Din7380 یا iso7380
سر کابینت: استاندارد DIN7991 یا ISO10642
با هد: استاندارد Din912 یا iso4762
سرسیلندر آلن: استاندارد Din 912iso 4762 – BS 2470 – is 2269 – iso 4762
سر سیلندر نوک مخروطی: استاندارد Din 914
آچار آلن: دین 916
سر سیلندر کوتاه: استاندارد DIN 6912
سرسیلندر سر باریک: استاندارد DIN 7984
تجزیه و تحلیل مکانیکی و شیمیایی: Astm A574

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

تولید پیچ آلن:

پیچ و مهره ها یکی از اساسی ترین اجزای مهندسی و ساخت و ساز هستند، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسند، با این حال تولید آنها به یک فرآیند پیشرفته و با تکنولوژی بالا تبدیل شده است که چندین مرحله دارد. پیچ‌ها می‌توانند در اندازه‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی باشند، اما فرآیند تولید اولیه معمولاً یکسان است.

پیچ ها با استفاده از روش های مختلف تولید می شوند و پیچ یا پیچ های کوچکتر با طرح های منحصر به فرد فقط با فرآیند “ماشین کاری” ساخته می شوند. … اکثر پیچ ها به روش “نوردینگ رزوه ای” ساخته می شوند که در تولید انبوه استفاده می شود. در خرید پیچ آلن باید نهایت دقت در انتخاب را داشته باشید.

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

خلاصه فرآیند تولید:

سیم- نازک، مسطح و به طول بریده شده است.

پرس سرد – فرم دادن فولاد به شکل مناسب در دمای اتاق.

سر پیچ – به تدریج با فشار دادن فولاد به اشکال مختلف تحت فشار بالا شکل می گیرد.

رزوه کاری – نخ ها با غلتاندن یا برش به وجود می آیند.

عملیات حرارتی – پیچ در معرض حرارت شدید قرار می گیرد تا فولاد سخت شود.

درمان سطح – بستگی به کاربرد دارد. روکش روی برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی رایج است.


خرید پیچ آلن

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

استاندارد ابعاد پیچ های آلن

در خرید پیچ آلنی انتخاب پیچ و مهره در پروژه های مختلف ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما انتخاب اشتباه آن می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. با دانستن ابعاد و اندازه و نوع پیچ و مهره های مختلف به راحتی می توانید یک اتصال اساسی و مناسب را تشکیل دهید.

پیشنهاد مطالعه:
نحوه استفاده از آچار آلن

پیچ آلن سر استوانه

این نوع پیچ یکی از رایج ترین پیچ های آلن است که کاربردهای زیادی دارد. همانطور که می بینید، این پیچ ها دارای استاندارد متریک هستند که در آن می توانید اندازه های مختلف آنها مانند گام (P)، طول رزوه (L) و اندازه آچار (S) را مشاهده کنید. طول اسمی این نوع پیچ های آلن در واقع به اندازه طول رزوه آنها می باشد. به عنوان مثال پیچ M5*10 پیچی به قطر 5 میلی متر و طول رزوه 10 میلی متر است.

پیچ آلن قارچی

پیچ های آلن قارچی نیز با داشتن سر کروی شکل، بسیار مورد استفاده و رایج هستند. ابعاد و اندازه استاندارد این نوع از پیچ ها را در جدول زیر را مشاهده می‌کنید.

پیچ آلن سر خزینه

پیچ آلن سر خزینه یا سر تخت یکی دیگر از انواع پیچ آلن است که با داشتن سر پیچ مخروطی می تواند با محل بستن پیچ همسطح شود که یکی از مهمترین مزایای این نوع پیچ می باشد. نکته قابل توجه در مورد پیچ های آلن سر تخت این است که برخلاف سایر پیچ های آلن که طول اسمی آنها با طول رزوه آنها یکسان است، در این نوع طول اسمی نشان دهنده طول کل پیچ است.

پیچ مغزی

پیچ آلن از خانواده پیچ های آلن است که تفاوت آن با سایر پیچ ها این است که سر پیچی ندارد و می تواند به طور کامل در قسمت مورد نظر فرو برود و اتصال محکمی ایجاد کند. یکی از کاربردهای این نوع پیچ ها اتصال قطعاتی مانند قرقره، کوپلینگ و یاتاقان به شفت می باشد. جدول زیر ابعاد مختلف آنها را نشان می دهد.

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

قبل از خرید پیچ آلن میتوانید اطلاعات فنی زیر را مشاهده کنید

دانلود پی دی اف جدول

اندازه اسمی

قطر رزوه

قطر سر (گل پیچ)

ارتفاع سر (گل پیچ)

عرض هگز

طول

طول رزوه

M1.6 X 0.35

1.6000

3.0000

1.6000

1.5600

2.5, 3, 4, 5, 6 to 12 by 2, 16

1.45, 1.95, 2.95, 3.95, 4,95 to 10.95 by 2, 14.95

M2 X 0.4

2.0000

3.8000

2.0000

1.5600

3, 4, 5, 6 to 12 by 2, 16, 20

1.8, 2.8, 3.8, 4.8 to 10.8 by 2, 14.8, 16

M2.5 X 0.45

2.5000

4.5000

2.5000

2.0600

4, 5, 6 to 12 by 2, 16, 20, 25

2.65, 3.65, 4.65 to 10.65 by 2, 14.65, 17, 18.65

M3 X 0. 5

 3.0000

5.5000

 3.0000

2.5800

5, 6 to 12 by 2, 16, 20, 25, 30

3. 5, 4. 5 to 10. 5 by 2, 14. 5, 18, 18. 5

M4 X 0. 7

4.0000

7.0000

4.0000

3.0800

6 to 12 by 2, 16, 20 to 40 by 5

3. 9 to 9.9 by 2, 13.9, 17.9, 20, 22.9

M5 X 0. 8

5.0000

8.5000

5.0000

4.0950

8, 10, 12, 16, 20 to 50 by 5

5.6 to 9.6 by 2, 13.6, 17.6, 22, 22.6

M6 X 1

6.0000

10.0000

6.0000

5. 1400

10, 12, 16, 20 to 60 by 5

7, 9, 13, 17, 22, 24, 27

M8 X 1.25

8.0000

13.0000

8.0000

6.1400

12, 16, 20 to 70 by 5, 80

8.25, 12.25, 16.25 to 31.25 by 5, 28

M10 X   1. 5

10.0000

16.0000

10.0000

8.1750

16, 20 to 70 by 5, 80, 90, 100

11.5, 15.5 to 35.5 by 5, 32

M12 X 1.75

12.0000

18.0000

12.0000

10.1750

20 to 70 by 5, 80 to 120 by 10 

14.75 to 44.75 by 5, 36

M16 X 2

16.0000

24.0000

16.0000

14.2120

25 to 70 by 5, 80 to 160 by 10 

19 to 54 by 5

M20 X 2.5

20.0000

30.0000

20.0000

17.2300

30 to 70 by 5, 80 to 160 by 10, 180, 200

22.5 to 62.5 by 5, 52

M24 X 3

24.0000

36.0000

24.0000

19.2750

40 to 70 by 5, 80 to 160 by 10, 180, 200

31 to 66 by 5, 60

M30 X 3.5

30.0000

45.0000

30.0000

22.2750

45 to 70 by 5, 80 to 160 by 10, 180, 200

34.5 to 59.5 by 5, 69.5, 72, 79.5, 89.5

M36 X 4

36.0000

54.0000

36.0000

27.2750

55 to 70 by 5, 80 to 160 by 10, 180, 200

43 to 58 by 5, 68 to 98 by 10, 84

پیشنهاد مطالعه:
قیمت پیچ آلن

خرید پیچ آلن

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

آبکاری سطح پیچ آلن در درجات مختلف

پیچ‌ های آلن که از آهن و فولاد ساخته می‌شوند، بر خلاف پیچ‌ های آلن فولادی که به دلیل وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیبات شیمیایی که مقاومت محیطی در برابر اکسیداسیون ایجاد می‌کنند و در غیر این صورت دارای استحکام کششی بالا برای مقاومت نیاز به پوشش سطحی دارند.

پیچ های آلن فولادی در مدت زمان بسیار کوتاهی قابلیت های مکانیکی خود را از دست داده و تحت تاثیر عوامل اکسید کننده اکسید می شود.

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

خرید پیچ آلن

آبکاری سطح پیچ های آلن 5.6 و زیر آهن معمولاً گالوانیزه سرد است.

اما آبکاری پیچ‌ های آلن خشک و فولاد کلاس‌های بالاتر به دو صورت گالوانیزه گرم یا داکرومه انجام می‌شود. با توجه به مشکلات و سختی های آبکاری گالوانیزه گرم و افزایش قطر پیچ به میزان چند ده میکرون که از بسته شدن مهره بر روی سطح پیچ جلوگیری می کند، امروزه آبکاری داکرومات گزینه مناسب تری برای پیچ آلن فولادی است.

خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

جمع بندی

قبل از خرید پیچ‌ آلن بدانید که پیچ آلن به عنوان پیچ‌های سوکت شش گوش نیز شناخته می‌شوند، به دلایل مختلفی انتخاب محبوبی در کاربردهای بستن هستند:

تطبیق پذیری: پیچ های آلن دارای یک سری سوکت شش ضلعی هستند که می توان آن را با استفاده از یک آچار شش ضلعی سفت کرد و آنها را برای طیف گسترده ای از کاربردها مناسب می کند. آنها اغلب در مونتاژ ماشین آلات، الکترونیک، مبلمان و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شوند.

استحکام: پیچ‌های آلن به دلیل استحکام و پایداری خود شناخته شده‌اند و اغلب در کاربردهایی با تنش بالا استفاده می‌شوند که در آن پیچ باید به طور ایمن سفت شود.

دقت: سری شش گوش پیچ آلن امکان تناسب دقیق را فراهم می کند و احتمال لیز خوردن یا کندن سر پیچ را کاهش می دهد. این آنها را برای کاربردهایی که در آن سفت کردن دقیق مورد نیاز است ایده آل می کند.

سهولت استفاده: سری شش گوش پیچ های آلن استفاده از آنها را آسان می کند، حتی در فضاهای تنگ که ممکن است انواع دیگر پیچ گوشتی ها جا نشوند.

مقرون به صرفه: پیچ های آلن در مقایسه با سایر انواع پیچ ها و پیچ ها نسبتاً ارزان هستند و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند.

به طور خلاصه، محبوبیت پیچ های آلن به دلیل تطبیق پذیری، استحکام، دقت، سهولت استفاده و مقرون به صرفه بودن آنهاست.خرید پیچ آلن در فروشگاه پیچ 369

درباره گروه تولیدی پیچ 369 بیشتر بدانید

4.3از5

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *