نحوه استفاده از آچار آلن

100
خرید پیچ آلن

نحوه استفاده از آچار آلن

درباره آچار آلن allen screw key

آچار آلن یک ابزار روزمره است که نام های زیادی دارد. این ابزار که معمولاً به عنوان کلید شش گوش، آچار آلن، کلید z تا y سر شش گوش شناخته می شود، ابزاری شش طرفه است که به عنوان محرک پیچ، پیچ و مهره و سایر بست هایی است که متناسب با ابزار طراحی شده اند. نام “آچار آلن” از شرکت آلن، سازنده ای مستقر در هارتفورد، کانکتیکات که این ابزار را تولید می کرد، گرفته شد. از آن زمان، این ابزار نام‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است زیرا تولیدکنندگان متعددی انواع مختلفی از آچار را تولید کرده‌اند.

این ابزار در چندین شکل و اندازه مختلف وجود دارد، اما معمولی ترین شکل L شکل است. این به کاربر این امکان را می دهد که از دسترسی آچار – در حالی که از بازوی بلندتر L شکل استفاده می کند – یا از قابلیت های گشتاور آن در حین استفاده از بازوی کوتاه تر L شکل استفاده کند. برخی از کلیدهای آلن دارای انتهای توپی در بازوی بلندتر L شکل هستند تا به دستیابی بیشتر کمک کند و به آچار اجازه می دهد در زوایای فرد استفاده شود. با این حال، انتهای توپ نباید برای اهداف گشتاور استفاده شود، زیرا می تواند به راحتی لیز بخورد و به بست و همچنین خود ابزار آسیب برساند.

پیشنهاد مطالعه:
انواع پیچ

سایز آچار آلن

اندازه کلیدهای آلن برخلاف گوشه به گوشه، از یک طرف صاف به سمت دیگر اندازه گیری می شود. آنها در مجموعه‌ای از اندازه‌ها در اندازه‌های متریک و استاندارد عرضه می‌شوند و در اندازه‌های بسیار کوچک در دسترس هستند که سایر درایورها قادر به تطبیق آن نیستند. یکی از مزایای آچار آلن نقاط تماس آن است: شش طرف در تماس با پیچ یا پیچ، سطح زیادی را برای چرخاندن موثر پیچ تضمین می کند.

نحوه استفاده از آچار آلن

آچار آلن یا پیچ آلن، ابزاری است که برای باز و بسته کردن پیچ‌های آلن استفاده می‌شود. این نوع پیچ‌ها شش ضلعی هستند و در سایزهای مختلفی در دسترس هستند.

خرید پیچ آلن

  1. ابتدا، سایز مناسب پیچ آلن را براساس اندازه پیچ خود انتخاب کنید. سایز پیچ آلن معمولاً در بالای پیچ نوشته شده است.

  2. آچار آلن را در دست بگیرید و سر آن را در سوراخ پیچ قرار دهید. سر آچار آلن باید کاملاً درون سوراخ پیچ قرار بگیرد تا جا به جایی صحیح انجام شود.

  3. با استفاده از دسته آچار آلن، به آرامی فشاری روی آچار آلن وارد کنید تا پیچ شروع به گشودن یا بسته شدن کند. توجه داشته باشید که نیرویی که به آچار آلن وارد می‌کنید، باید مناسب و تعادل داشته باشد تا جلوی خم شدن آچار را بگیرید.

  4. وقتی پیچ به میزان مورد نظر شما باز یا بسته شد، فشار را رها کنید و آچار آلن را از سوراخ پیچ بیرون بکشید.

این ویدئو به شما نشان میده که نحوه استفاده از آچار آلن چطور هستش، فیلم کوتاه و به زبان انگلیسی هستش، ولی به سادگی متوجه خواهشد شد.

پیشنهاد مطالعه:
خرید پیچ آلن

توجه داشته باشید که در نحوه استفاده از آچار آلن ، به میزان نیرویی که به آن وارد می‌کنید، دقت کنید. استفاده از نیروی زیاد ممکن است منجر به خم شدن پیچ یا آچار آلن شود. همچنین، پیچ‌ها را به میزان مناسبی بگشایید تا آنها را نسبت به آچار آلن دچار خراش نکنید.

جنس آچار آلن

شرکت های تولید کننده کلید آلن این دسته از محصولات را از فلزات مختلف تولید می کنند. در این میان یکی از ویژگی های یک کلید آلن خوب استفاده از فولاد ضد زنگ برای تولید این دسته از محصولات است. البته قیمت کلیدهای استیل بسیار بالاست. از سوی دیگر شاهد تولید مدل های ارزان تری هستیم که از فلز آهن ساخته شده اند. شکل این نوع آچارها به گونه ای است که در اثر سفت شدن بیش از حد از بین می روند. به همین دلیل لازم است برای خرید کلید آلن به عنوان یکی از ویژگی های یک کلید آلن خوب به نوع و جنس این دسته از محصولات توجه ویژه ای داشت.

با این راهنما، امیدوارم بتوانید به درستی از آچار آلن استفاده کنید و پیچ‌های خود را باز و بسته کنید

اگر قصد خرید پیچ آلن دارید لطفا از فروشگاه پیچ 369 بازدید نمائید.

5از5

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *